예언과 몰락. 탈것뭉치


(상략)...But for a 1.6-liter engine or below, direct injection may not make sense as a fuel economy measure, he said.
Juriga said direct injection is more expensive than the multipoint fuel-injection system on Hyundai's 1.6-liter engine. Cost is an issue for Hyundai's price-sensitive small vehicles, such as the Accent.
There also is the issue of complexity. For smaller engines, "it gets more difficult when you have four valves, the injector and the plug all in a very small-sized bore," Juriga said. Bore is the diameter of the holes drilled into the engine block for use as cylinders.
Juriga said "there is still more room to get more fuel efficiency" from smaller engines without direct injection.

-출처 : 오토뉴스. 원문은 여기.

그리고 5개월 후...

본격_전문가에_대한_자비심을_상실한_현기차의_말로.png
그리고_카파에는_GDI_안들어갈거라_예상한_블로그_주인의_5개월후_모습.gif


사실 디자인 드립에 묻혀서 별 주목은 안받고 있지만, 산업 측면에서 보면 어이가 가출할 사건 중 하나...

ps: 핵사고날만 포기해도 그럭저럭 평타는 나올 디자인 같은데...


덧글

  • SHUK 2010/05/06 02:57 #

    벼..별로 직분사가 좋아서 개발한건 아니라능.
    그런데 저렇게 보닌까 꼭 혼다 인사이트같기도 하고...ㄱ-
  • Ya펭귄 2010/05/06 12:16 #

    음... 디자인 자체는 붕어떼 치고는 평타일 듯.....

    저 '크고 알흠다운'옆선들에 시선이 온통 쏠리는 통에 더욱 붕어같아진 전체 실루엣으로 갈 시선이 분산되어 버렸다능..... (그리고 드디어 HD에서의 그 빌어먹을 대형 크롬그릴이 없어졌다는데에서 위안을...)

  • Eraser 2010/05/06 13:40 #

    본격 VW 2중대를 자처하는 현기차의 밝은 미래.txt
  • blakparade 2010/05/07 17:39 #

    그게 그렇게 대단한 일인가요? 쪼끄마한 4기통 1.6리터 엔진에 직분사를 단게?(엔지니어링에 대한 자세한 건 모르겠군요.)
  • 농구공 2010/05/10 12:20 #

    디쟌은 발로했더라도..
    차체에 선이 많아질수록 금형이나 차체쪽에서 맞춰먹기 힘들긴 하죠..(기술좀 걸어야 하는거..)
※ 이 포스트는 더 이상 덧글을 남길 수 없습니다.


트위터+배너